24 abr 2008

diary>hampi


12 mitjdia, 20minuts despres de passar el hanuman temple, apareix un temple en una petita muntanya colort torrat, bordejada de palmeres.
Aparko la bici, i literalment em dutxo en una de les moltes fonts del cami, em dirigeixo al monestir.
Al mitj cami, un dels monjoguia em comenca a cridar: come on! come on! senyalanmte la entrada. Jo k em trek les sabates i el segueixo.
Pasem els edificis del temple amb els hindis resant i fent sonar les campanes, els monos, i els venedors de cocos i dolcos. pujant amunt la muntanya . come on ! segueix el guia.

Anem pujant la muntanya i em va explikant a lo rapid els temples sense donarme temps a dir li k no vull pas guia jo!
Al final s para a una font (sagrada) jo k bec aigua , recopero ale i li espeto:
-Excuss me but i think you are a guide, and i have to pay for the tour is'n it? and i spent all my money to rent the bicycle, you know and i do not have money to pay your guide.
resposta:-O no!!! i show you 3 temples and the fountain you have to pay me.
jo: -o no no ... you don't ask anything to me you only said come on!come on! and walk to quick so i can't explain it !
(moviment indi de cap volguen dir si o potser si )
Oh but... i show you temples... okay okay. i know you are a good person and i will show you the temple , beatiful temple, come on come on!
En tot aixo jo nkara nava descalc i vaig seguir aixi pujant amunt de la muntanya, fins arrivar a un caminet entre el bosc, el monjo, vestit nomes amb un lungui de color taronja, mes k kaminar saltava entre les rokes i kada 50 metres m havia d esperar. k jo trempejant anava seguint lo.

En arrivar al bell munt, es podia admirar, els temples del voltant, amb els seus estancs amb flors de lotus, les ruines , al fons les dependencies reials i multitut de temples contrastaven amb l seu color granit, els verds del bosc i els vermells de la terra.

Caminant per la carena arrivem a un forat d uns 15m natural a la roka , i al fons avocant-nos perillosament,veierem una parella de mitjana edat india, un "baba"=persona santa.
Estava fent algun tipus de cerimonia davant una figura d algun dels mil deus o renkarnacions del mateix.Dalla nomes veia 7 caps de serp, i el vent udolant feia pujar els aromes del inscens i el soroll dels cantics... RAMA RAMA RAM

Tornat enrere, els meus peus bullien a la pedra calenta del mitjdia.
Varem atura-nos sota una gran pedra. Com un codol de 20m d altura, k entre altres rokes feia una petita cova on hi havien construit una paret, i una porta,
Al entrar al final, d una sola sala, una imatge de ganesha, amb les restes d incens tipiques d algun ritus, el lloc era fresc, i tot pintant de blanc calc, al fons unes kuantes mantes sobre un banc d obra k sobresortia de la paret.
Alla era on dormien els babas. alla meditaven i alla fumaven en xillum.
Tot xerrant em va dir k si volia no gastar diners, podia kedarme cuan temps volgues, k no havia de pagar res, dormir menjar meditar gratis.
K la setmana pasada un rus si va passar 15 dies.
Donant la ruta per akabada varem baixar fins al peu del monticle on hi havien els temples principals i MOOLT amablement em va convidar a menjar una mika d arros amb curry, i un dolc fet amb gingebre. Fet aixo em vaig despedir tot agrait ... i vaig seguir carretera enlla...

2 comentarios:

josep dijo...

que ja parleses Cochín (Kochi). El idioma oficial o be el malayalam espero que no .aqui tot normal no pasa res adeu

Anónimo dijo...

ei aquest post ha estat fàcil d'entendre ole ole i per cert el q expliques t pinta de ser super maco! quian enveja nen! passa-ho super b! molts petons!